ТЕМА: Виражальні можливості кольору.
Уявлення про «кольори-сусіди». Виконання композиції «Які бувають дерева».
МЕТА:
Навчальна: |
поглиблювати знання про різноманітність природних форм, подібність і
відмінність особливостей будови дерев, розширювати уявлення про широкий
спектр кольорів, а саме про «кольори-сусіди».
|
|
Розвивальна:
|
розвивати пізнавальний інтерес до розмаїття природи, розвивати
спостережливість, уяву.
| |
Виховна:
|
виховувати любов до живої та неживої природи та бережне ставлення до неї.
| |
ОБЛАДНАННЯ:
|
репродукції картин, ілюстрації із зображенням дерев різних порід,
малюнки, програвач, альбоми, олівці, фарби.
| |
ТИП УРОКУ:
|
комбінований.
|
ХІД
УРОКУ:
І
Організаційна частина.
Повідомлення теми і мети уроку.
1. Готовність до уроку.
«Дзвоник пролунав – на урок гукав !»
«Дзвоник пролунав – на урок гукав !»
2. Повідомлення теми і мети.
ІІ Робота
над темою уроку.
1. Актуалізація опорних
знань.
- Назвіть дерева, які ви знаєте.
- Які з них ростуть у лісі, які в садах?
- Чим вони відрізняються?
- Які з них ростуть у лісі, які в садах?
- Чим вони відрізняються?
2. Дидактична гра.
(Допомагає чарівний гномик)
- Уявіть собі, що ми
опинилися у чарівному лісі. У ньому живегномик-лісовичок. Він хоче загадати вам загадки про дерева, що ростуть
у лісі.
Стовбур жовтий, мов янтар,
І колючі, й довгі, й тонкі;
На гілках зелені голки.
Шишок безліч… та маленькі,
І не довгі, а кругленькі. (Сосна)
І колючі, й довгі, й тонкі;
На гілках зелені голки.
Шишок безліч… та маленькі,
І не довгі, а кругленькі. (Сосна)
(Демонстрація шишок сосни і ялинки)
Гарне дерево, міцне,
Листя різьблене, рясне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато. (Дуб)
Листя різьблене, рясне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато. (Дуб)
Білокора, наче птах,
І оспівана в піснях.
Дрібне листячко на ній,
А весною сік смачний. (Береза)
І оспівана в піснях.
Дрібне листячко на ній,
А весною сік смачний. (Береза)
3. Розповідь про
різноманітність природи.
-
Планета, на якій ми живемо, - Земля – чудова, прекрасна,
красива! Природа нашої Землі дуже різноманітна. Це стосується і дерев.
Наприклад, на півночі ростуть карликові дерева – берези 30 – 40 см у висоту,
але це справжні дерева! У нас ростуть різні дерева заввишки 5 – 12 м. Але є
дуже великі дерева (високі), наприклад: евкаліпти, секвоя – їх висота понад 120
м. Вони дуже корисні: людям дають цінну деревину, ліки, птахам – їжу та
притулок. Листя у евкаліптів росте вертикально, що зовсім не створює тіні. Ці
дерева ростуть у «жарких» країнах, що розташовані на екваторі, на материку
Австралія, зустрічаються евкаліпти й на Кавказі.
Є ще одні незвичайні рослини – товстуни, які
ростуть в Африці, Австралії, в Америці. Це дерево-фляга, баобаби,
дерево-пляшка, сейба. Ці дерева ростуть у засушливих місцях, де дощі ідуть дуже
рідко (1 раз на рік), от вони і запасаються вологою на цілий рік, тримаючи воду
у спеціальному місці у стовбурі. Взагалі, баобаб дуже цікава рослина… Вона дуже
боїться слонів, бо ті з’їдають їх цілком. Є ще таке дерево – адендум, його сік
дуже отруйний. Місцеві мешканці використовують його на полюванні, змащуючи
стріли отрутою, вбивають тварин.
(Під час розповіді використовую малюнки із
зображенням евкаліптів, секвої, баобабів, дерева-фляги, дерев – бонсаїв).
4. Знайомство з цікавою
книгою «Чудо - дерево».
Заклик – заохочення ходити до бібліотеки.
Заклик – заохочення ходити до бібліотеки.
5. Бесіда – подорож «до
осіннього лісу».
- Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою.
- Яка зараз пора року?
- Які дерева восени?
- Вирушимо у подорож до осіннього лісу за допомогою музики.
(Діти закривають очі і слухають музику, уявивши себе в осінньому лісі.)
- Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою.
- Яка зараз пора року?
- Які дерева восени?
- Вирушимо у подорож до осіннього лісу за допомогою музики.
(Діти закривають очі і слухають музику, уявивши себе в осінньому лісі.)
6. Слухання музичної
композиції.
- Який настрій викликала ця музика у вас?
- Чому дерева зажурені восени?
- Дерева ще не скинули усе листя з себе, тому вони такі різнобарвні і чарівні.
- Який настрій викликала ця музика у вас?
- Чому дерева зажурені восени?
- Дерева ще не скинули усе листя з себе, тому вони такі різнобарвні і чарівні.
7. Декламування вірша
(учнями) К. Перелісної «Золота осінь».
В парках і садочках
На доріжки й трави,
Падають листочки
Буро – золотаві
Де не глянь навколо
Килим кольористий,
Віти напівголі
Й небо синє, чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода
Осінь золотава
Тихо – ніжно ходить.
В парках і садочках
На доріжки й трави,
Падають листочки
Буро – золотаві
Де не глянь навколо
Килим кольористий,
Віти напівголі
Й небо синє, чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода
Осінь золотава
Тихо – ніжно ходить.
8. Демонстрація репродукції
картин.
- Якої форми стовбури дерев?
- Що вони нагадують, яку геометричну фігуру?
- Які гілки у дерев?
- Чи всі дерева однакової форми?
- Якого кольору листя, якої форми?
- Якої форми стовбури дерев?
- Що вони нагадують, яку геометричну фігуру?
- Які гілки у дерев?
- Чи всі дерева однакової форми?
- Якого кольору листя, якої форми?
9. Поетапність зображення
малюнка вчителем.
- Розташування аркуша.
- Визначити, якою буде композиція.
- Малювання стовбура.
- Малювання гілочок дерева.
- Зображення листя.
- Зображення землі, трави.
- Підібрати потрібні кольори.
- Бесіда про «кольори сусіди».
Колір плавно переходить з більш темного у більш світлий. Кольори листя яскраві: жовті, оранжеві, бурі, червоні.
- Розташування аркуша.
- Визначити, якою буде композиція.
- Малювання стовбура.
- Малювання гілочок дерева.
- Зображення листя.
- Зображення землі, трави.
- Підібрати потрібні кольори.
- Бесіда про «кольори сусіди».
Колір плавно переходить з більш темного у більш світлий. Кольори листя яскраві: жовті, оранжеві, бурі, червоні.
10. Практична
діяльність учнів.
Учні за власним вибором малюють різні дерева.
Під час роботи звучить лагідна музика, що створює
атмосферу для плідної творчої роботи.
ІІІ Підсумок уроку.
1. Словникова робота.
- Ви малювали малюнки, на яких зображена природа – це пейзаж.
- Ви малювали малюнки, на яких зображена природа – це пейзаж.
2. Перегляд малюнків.
Словесне заохочення, підбадьорювання, подяка, похвала.
3. Виставка дитячих робіт.
4. Бесіда про бережне
ставлення до природи.
-
Дерева різні! Різної форми, кольору…: високі, стрункі,
товсті… Але всі вони дуже корисні.
- Чим?
Вони дають людям деревину, смолу, ліки , сік, меблі. А ще листя дерев
вбирають багато пилу, очищують повітря. В середньому, одне дерево за рік
вбирає до 65 кг пилу!
Тому дерева, а також всі рослини, слід берегти, не ламати, а садити нові.
- Хто з батьками садив дерева?
І фруктові дерева, і листяні, і хвойні – всі корисні!
- Над якою темою працювали на уроці?
- Чого навчилися?
- Чи досягли мети?
- Чим?
Вони дають людям деревину, смолу, ліки , сік, меблі. А ще листя дерев
вбирають багато пилу, очищують повітря. В середньому, одне дерево за рік
вбирає до 65 кг пилу!
Тому дерева, а також всі рослини, слід берегти, не ламати, а садити нові.
- Хто з батьками садив дерева?
І фруктові дерева, і листяні, і хвойні – всі корисні!
- Над якою темою працювали на уроці?
- Чого навчилися?
- Чи досягли мети?
Бережи
природу, бережи!
Кожну квітку і малу пташину,
Все живе, що бачиш ти –
Все потрібне у житті людині.
Кожну квітку і малу пташину,
Все живе, що бачиш ти –
Все потрібне у житті людині.
Бережи ці землі, і ці води,
І малесеньку билиночку люби,
Бережи усе живе в природі,
Убивай лиш звірів у собі!
Шишкін Іван. Ранок у сосновому лісі. Репродукція
Немає коментарів:
Дописати коментар