16 травня 2013 р.

Урок образотворчого мистецтва (1 клас)


ТЕМА: Виражальні можливості кольору. Уявлення про «кольори-сусіди». Виконання композиції «Які бувають дерева».





МЕТА:
Навчальна:

поглиблювати знання про різноманітність природних форм, подібність і відмінність особливостей будови дерев, розширювати уявлення про широкий спектр кольорів, а саме про «кольори-сусіди».



Розвивальна:

розвивати пізнавальний інтерес до розмаїття природи, розвивати спостережливість, уяву.

Виховна:

виховувати любов до живої та неживої природи та бережне ставлення до неї.  

ОБЛАДНАННЯ:

репродукції картин, ілюстрації із зображенням дерев різних порід, малюнки, програвач, альбоми, олівці, фарби.

ТИП УРОКУ:

комбінований.



        

ХІД УРОКУ:

І Організаційна частина.

 Повідомлення теми і мети уроку.

1.     Готовність до уроку.
«Дзвоник пролунав – на урок гукав !»

2.     Повідомлення теми і мети.



ІІ Робота над темою уроку.

1.     Актуалізація опорних знань.

- Назвіть дерева, які ви знаєте.
- Які з них ростуть у лісі, які в садах?
- Чим вони відрізняються?

2.     Дидактична гра.

(Допомагає чарівний гномик)
- Уявіть собі, що  ми опинилися у чарівному лісі. У ньому живегномик-лісовичок. Він хоче загадати вам загадки про дерева, що ростуть у лісі. 

       Стовбур жовтий, мов янтар,
І колючі, й довгі, й тонкі;
На гілках зелені голки.
Шишок безліч… та маленькі,
І не довгі, а кругленькі.          (Сосна)



(Демонстрація шишок сосни і ялинки)

       Гарне дерево, міцне,
Листя різьблене, рясне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато.     (Дуб)



      Білокора, наче птах,
І оспівана в піснях.
Дрібне листячко на ній,
А весною сік смачний.    (Береза)

  
 (Гномик прощається. Бажає успіхів у навчанні.)

3.     Розповідь про різноманітність природи.

-         Планета, на якій ми живемо, - Земля – чудова, прекрасна, красива! Природа нашої Землі дуже різноманітна. Це стосується і дерев. Наприклад, на півночі ростуть карликові дерева – берези 30 – 40 см у висоту, але це справжні дерева! У нас ростуть різні дерева заввишки 5 – 12 м. Але є дуже великі дерева (високі), наприклад: евкаліпти, секвоя – їх висота понад 120 м. Вони дуже корисні: людям дають цінну деревину, ліки, птахам – їжу та притулок. Листя у евкаліптів росте вертикально, що зовсім не створює тіні. Ці дерева ростуть у «жарких» країнах, що розташовані на екваторі, на материку Австралія, зустрічаються евкаліпти й на Кавказі.

Є ще одні незвичайні рослини – товстуни, які ростуть в Африці, Австралії, в Америці. Це дерево-фляга, баобаби, дерево-пляшка, сейба. Ці дерева ростуть у засушливих місцях, де дощі ідуть дуже рідко (1 раз на рік), от вони і запасаються вологою на цілий рік, тримаючи воду у спеціальному місці у стовбурі. Взагалі, баобаб дуже цікава рослина… Вона дуже боїться слонів, бо ті з’їдають їх цілком. Є ще таке дерево – адендум, його сік дуже отруйний. Місцеві мешканці використовують його на полюванні, змащуючи стріли отрутою, вбивають тварин.

(Під час розповіді використовую малюнки із зображенням евкаліптів, секвої, баобабів, дерева-фляги, дерев – бонсаїв).



  

4.     Знайомство з цікавою книгою «Чудо - дерево».
Заклик – заохочення ходити до бібліотеки.



5.     Бесіда – подорож «до осіннього лісу».

- Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою.

      - Яка зараз пора року?
      - Які дерева восени?
- Вирушимо у подорож до осіннього лісу за допомогою музики.

(Діти закривають очі і слухають музику, уявивши себе в осінньому лісі.)


6.     Слухання музичної композиції.
      - Який настрій викликала ця музика у вас?
      - Чому дерева зажурені восени?
      - Дерева ще не скинули усе листя з себе, тому вони такі різнобарвні і чарівні. 



7.     Декламування вірша (учнями) К. Перелісної «Золота осінь».
                  
В парках і садочках
На доріжки й трави,
Падають листочки
Буро – золотаві

Де не глянь навколо
Килим кольористий,
Віти напівголі
Й небо синє, чисте.

Метушні немає,
Тиша й прохолода
Осінь золотава
Тихо – ніжно ходить.




8.     Демонстрація репродукції картин.

- Якої форми стовбури дерев?
- Що вони нагадують, яку геометричну фігуру?
- Які гілки у дерев?
- Чи всі дерева однакової форми?
- Якого кольору листя, якої форми?


9.     Поетапність зображення малюнка вчителем.

- Розташування аркуша.
- Визначити, якою буде композиція.
- Малювання стовбура.
- Малювання гілочок дерева.
- Зображення листя.
- Зображення землі, трави.
- Підібрати потрібні кольори.
- Бесіда про «кольори сусіди».
Колір плавно переходить з більш темного у більш світлий. Кольори листя яскраві: жовті, оранжеві, бурі, червоні.


10.   Практична діяльність учнів.

Учні за власним вибором малюють різні дерева.

Під час роботи звучить лагідна музика, що створює атмосферу для плідної творчої роботи.



  

ІІІ Підсумок уроку.



1.     Словникова робота.
- Ви малювали малюнки, на яких зображена природа – це  пейзаж.


2.     Перегляд малюнків. Словесне заохочення, підбадьорювання, подяка, похвала.


3.     Виставка дитячих робіт.


4.     Бесіда про бережне ставлення до природи.

-         Дерева різні! Різної форми, кольору…: високі, стрункі, товсті… Але всі вони дуже корисні.
-         Чим?
Вони дають людям деревину, смолу, ліки , сік, меблі. А ще листя дерев
вбирають багато пилу, очищують повітря. В середньому, одне дерево за рік
вбирає до 65 кг пилу!
Тому дерева, а також всі рослини, слід берегти, не ламати, а садити нові.
-         Хто з батьками садив дерева?
І фруктові дерева, і листяні, і хвойні – всі корисні!

-         Над якою темою працювали на уроці?
-         Чого навчилися?
-         Чи досягли мети?


Бережи природу, бережи!
Кожну квітку і малу пташину,
Все живе, що бачиш ти –
Все потрібне у житті людині.          

Бережи ці землі, і ці води,
І малесеньку билиночку люби,
Бережи усе живе в природі,
Убивай лиш звірів у собі!                                                                 
                                           Цапова О. В.




Шишкін Іван. Ранок у сосновому лісі. Репродукція

Немає коментарів:

Дописати коментар